Inwentaryzacja, a EAN dostawy
: 01 gru 2019, 17:51
Witam,
w tym roku oznaczyliśmy cześć towarów kodem EAN dostawy (partii) w związku z zbliżającym się końcem roku chciałem sprawdzić jak zachowa się XL w przypadku nadwyżek magazynowych ( w przypadku niedoborów raczej nie powinno być problemow ).
I tutaj niestety pojawiła się niemiła niespodzianka. Tzn na odczycie inwentaryzacyjnym można podać większa ilość niż wynika ze stanów w XL, ale w momencie tworzenia dokumentów PM wyskakuje błąd z informacja o zdublowanym kodzie EAN.
Wcześniej używaliśmy Cech ale Ean dostawy ma ta zaletę ze można przy użyciu tylko jego dodawać towar z określonej partii do WM, w przypadku Cechy trzeba najpierw podać symbol/kod EAN a później cechę dostawy żeby wybrać właściwa partie.
Czy Comarch nie przewidział takiej sytuacji ?
Jeżeli nie to czy macie na to jakiś sposób ?
Niby można by nadać wszystkiemu nowe kody przy inwentaryzacji ale zmienianie setek/tysiecy naklejek co roku będzie troszkę czasochłonne, ( nie wspominając o gigantycznych PW i RW i utracie informacji o faktycznych kosztach danej dostawy )
to jeszcze nie był by taki duzy problem gdyby XL informował o tym przy dodawaniu pozycji do odczytu można by wtedy nadać nowy kod tylko tym towarom ale niestety robi to dopiero po zamknięciu inwentaryzacji.
Ciężko mi uwierzyć ze nie przewidzieli tego w programie w końcu zawsze ktoś mógł sie pomylić przy przyjmowaniu i podać zaniżona ilość lub przy wydawaniu wydać z zlej partii ( przy ręcznym wyborze z listy ) w naszym przypadku w większości będzie to wynikało z tego ze dostawca poda np ilość w opakowaniu 50m ale faktyczna ilość będzie odrobinę większa np 51-52 z uwagi na występujące defekty które mogą nam nie przeszkadzać i wykorzystamy np 52m z teoretycznie dostępnych 50m )
w tym roku oznaczyliśmy cześć towarów kodem EAN dostawy (partii) w związku z zbliżającym się końcem roku chciałem sprawdzić jak zachowa się XL w przypadku nadwyżek magazynowych ( w przypadku niedoborów raczej nie powinno być problemow ).
I tutaj niestety pojawiła się niemiła niespodzianka. Tzn na odczycie inwentaryzacyjnym można podać większa ilość niż wynika ze stanów w XL, ale w momencie tworzenia dokumentów PM wyskakuje błąd z informacja o zdublowanym kodzie EAN.
Wcześniej używaliśmy Cech ale Ean dostawy ma ta zaletę ze można przy użyciu tylko jego dodawać towar z określonej partii do WM, w przypadku Cechy trzeba najpierw podać symbol/kod EAN a później cechę dostawy żeby wybrać właściwa partie.
Czy Comarch nie przewidział takiej sytuacji ?
Jeżeli nie to czy macie na to jakiś sposób ?
Niby można by nadać wszystkiemu nowe kody przy inwentaryzacji ale zmienianie setek/tysiecy naklejek co roku będzie troszkę czasochłonne, ( nie wspominając o gigantycznych PW i RW i utracie informacji o faktycznych kosztach danej dostawy )
to jeszcze nie był by taki duzy problem gdyby XL informował o tym przy dodawaniu pozycji do odczytu można by wtedy nadać nowy kod tylko tym towarom ale niestety robi to dopiero po zamknięciu inwentaryzacji.
Ciężko mi uwierzyć ze nie przewidzieli tego w programie w końcu zawsze ktoś mógł sie pomylić przy przyjmowaniu i podać zaniżona ilość lub przy wydawaniu wydać z zlej partii ( przy ręcznym wyborze z listy ) w naszym przypadku w większości będzie to wynikało z tego ze dostawca poda np ilość w opakowaniu 50m ale faktyczna ilość będzie odrobinę większa np 51-52 z uwagi na występujące defekty które mogą nam nie przeszkadzać i wykorzystamy np 52m z teoretycznie dostępnych 50m )