Przy okazji jak poruszyłeś ten temat przejrzałem sobie jeszcze raz bazę i muszę powiedzieć, że również znalazłem dość sporo wpisów które teoretycznie nie powinny mieć miejsca. Podobnie jak u Ciebie u siebie znalazłem rezerwacje aktywne do zamkniętych i korygowanych zamówień.
STAY_PJE pisze:Powiadomienia możesz uruchomić jak w tym wątku: viewtopic.php?f=9&t=2838&start=10#p13698
Dzięki to na pewno się przyda.
Dziwi mnie tylko fakt, że problem niejako istnieje ale nikt do tej pory nie zgłaszał u mnie żadnych problemów z rezerwacjami.
Bo problemy wychodzą dopiero na BST, a jak sam wspomniałeś zarzuciliście korzystanie z tej funkcjonalności.
W swoim mechanizmie uwzględniłem kasowanie rezerwacji do korekt zamówień. Sam problem istnienia rezerwacji do korekt zgłosiłem do producenta lecz jakież było moje zdziwienie gdy nie udało się go powtórzyć.
Tak zarzuciliśmy BST ale dalej funkcjonują zamówienia zatem dlatego dziwię się że nikt mi tego nie zgłaszał. Fakt, że w część dotyczy to jakichś zabytkowych kart towarowych z zerowym stanem.
Co do powtarzalności błędów u producenta to powiem od siebie, że jest to dramat w trzech aktach.
Prolog: Dzieje się coś dziwnego w XL-u
Akt I: Zgłoszenie do producenta z full opisem co w bazie, co widać (printscreen'y) tabelki, koraliki i kwiatuszki.
Akt II: Nikt niczego nie zrozumiał błąd jest niepowtarzalny proszą o wysłanie bazy na FTP.
Akt III: Kończy się zdalną wizytą u nas w firmie gdzie po 4-8 godzin kopania gość stwierdza, że opisany błąd istnieje i zostaje zarejestrowany.
Epilog: Nic się nie dzieje, siedzimy, jest rok 2019 wciąż czekamy na nową wersję XL-a w której błąd będzie poprawiony, nic się nie dzieje...
Nie wysyłam już zgłoszeń bezpośrednio. Uważam, że jest to strata czasu mojego i kogoś po drugiej stronie. Zgłoszenia ślę do partnera który na bieżąco zbiera je też od innych klientów, grupuje je i załatwia z producentem. Taki układ jest dla mnie przynajmniej zdrowszy.
Jako partner doświadczam tego samego, z tym że nie wysyłam baz na FTP-a.
Przyjąłem nieco inny model postępowania: 1. naprawiam błąd u klienta, 2. próbuję znaleźć i usunąć przyczynę, 3. dodaję błąd do swojego systemu wczesnego ostrzegania, 4. zgłaszam błąd do producenta.
Tak na marginesie to błąd związany z pozostawaniem rezerwacji na zamówieniach korygowanych dotyczył chyba tylko wersji 7. Mamy już wersję 2013 więc całe 1996 wersji do przodu.
Też nie wysyłamy baz na FTP. W ogóle to nie wiem kto i po co wpadł na taki pomysł. Poza tym wysłanie bazy nie gwarantuje, że uda się im błąd odtworzyć [złośliwość]. Zdalna praca daje mi komfort w postaci patrzenia im na ręce.
Co do rezerwacji potwierdzam, że te praktycznie wszystkie zepsute są dość stare. Świeżych mam kilka i jest to chyba wynik specyficznego działania kilku operatorów.
Witam,
Czy zaobserwowaliście ten błąd w wersji 2019.3.1?
Nie mogę wygenerować RW z ZS. Wygląda na to, że ZS blokuje towar i jest błąd przy przenoszeniu na RW.
Od tamtego czasu nieco się pozmieniało u mnie w rezerwacjach. Mam całą masę dodatkowych rzeczy które mają pilnować tego elementu.
Dlatego też nie do końca powiem jak działa to w oryginalnej czystej wersji ERP XL 2019.3.1
Mogę tylko podpowiedzieć że po utworzeniu RW po wejściu w pozycję po prawej stronie pod guziczkiem zapis (dyskietka) istnieje guzik który ma zwalniać rezerwacje żółte R. Czy to działa i jak działa niestety nie wiem bo nie spotkałem się by ktoś z tego korzystał u mnie.