Okres ważności rezerwacji

Problemy i pomysły związane z funkcjonowaniem modułu Sprzedaż

Moderator: mikey

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

Wie ktoś może jakie znaczenie praktyczne ma parametr "okres ważności rezerwacji" określany na definicji zamówień sprzedaży i zakupu?
Mam ten okres ustawiony na 14 dni, a mimo to wiszą mi w programie zamówienia ze statusem 'potwierdzone' i z aktywną rezerwacją, które zostały wystawione znacznie dawniej.

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Teoretycznie jest tak, że przekroczenie okresu ważności powinno zwalniać rezerwację.
U mnie jest tak że część rezerwacji się tego trzyma a część żyje wg własnego życia.
Prawdopodobnie jest to tak, że któraś z poprzednich wersji nie bardzo nad tym panowała.
Ja rozwiązuję to tak:
Ludkowie mają filtr na towarach który pokazuje rezerwacje różnego typu. Między innymi mogą sobie odfiltrować takie przeciągnięte rezerwacje.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

U mnie rezerwacje nie zwalniają się i wiszą od kilku lat jako aktywne. Może trzeba coś włączyć w programie żeby pobudzić ten mechanizm?
Ostatecznie zmierzam do napisania job-a, który będzie codziennie zamykać przeterminowane rezerwacje.

Awatar użytkownika
viesiek1
Posty: 416
Rejestracja: 03 maja 2011, 18:40
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2023
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: viesiek1 »

A u mnie działa zgodnie z założeniami i zawsze działało dobrze. Ale nie wiem czemu :-) Napisanie joba wydaje się dobrym wyjściem
Wiesław Świergała

tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl

http://www.hydro.com.pl

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Spróbuj wychwycić jaki termin mają rezerwacje starsze, bo być może są bezterminowe albo termin ich jest dość odległy w czasie. Tutaj można dojść po np Gidnumerach jaki obiekt utworzył te wpisy i dzięki temu można by sprawdzić np definicje konkretnych dokumentów.
Następnie usunąłbym te rezerwacje i po np miesiącu sprawdziłbym czy tworzone są nowe tego typu.

Możliwe jest też, że użytkownicy nie pozamykali zamówień z poprzednich lat lub pozamykali je ale rezerwacje wiszą nadal. Co ciekawe taka rezerwacja nadal pozostaje aktywna i jeśli ma włączoną blokadę i termin ważności większy niż data dzisiejsza to towar zostaje zablokowany mimo że rezerwacja pochodziła z nieaktywnego zamówienia. Takich przypadków była ogromna większość ale dotyczy tylko tych ze stanami "Korygowane" i "Zamknięte w realizacji".

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

viesiek1 pisze:A u mnie działa zgodnie z założeniami i zawsze działało dobrze. Ale nie wiem czemu :-) Napisanie joba wydaje się dobrym wyjściem
Jak objawia się u Ciebie to działanie? Rezerwacje są ustawiane jako nie aktywne (rez_aktywne=0), czy są kasowane, a status zamówień zmieniany na zamknięte?
Yuber pisze:Spróbuj wychwycić jaki termin mają rezerwacje starsze, bo być może są bezterminowe albo termin ich jest dość odległy w czasie.
Rzecz w tym właśnie, że wszystkie definicje dokumentów ZZ i ZS maja ustawiony od zawsze (od 12 lat?) termin ważności na 14 dni.
Yuber pisze:Możliwe jest też, że użytkownicy nie pozamykali zamówień z poprzednich lat lub pozamykali je ale rezerwacje wiszą nadal. Co ciekawe taka rezerwacja nadal pozostaje aktywna i jeśli ma włączoną blokadę i termin ważności większy niż data dzisiejsza to towar zostaje zablokowany mimo że rezerwacja pochodziła z nieaktywnego zamówienia.
I w tym rzecz, że użytkownicy nie zamykają niektórych zamówień. Liczyłbym więc, że jakiś mechanizm je pozamyka, skoro jest w konfiguracji element związany z ważnością rezerwacji. Największy dla klienta problem wiąże się z tym, że takie zamówienia pojawiają się w bilansie stanu towarów. Np. BST nie generuje zamówienia zakupu do dostawcy, bo stwierdza, że towar jest w drodze, bo jest aktywne zamówienie zakupu sprzed kilku lat.

Awatar użytkownika
viesiek1
Posty: 416
Rejestracja: 03 maja 2011, 18:40
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2023
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: viesiek1 »

viesiek1 napisał(a):A u mnie działa zgodnie z założeniami i zawsze działało dobrze. Ale nie wiem czemu :-) Napisanie joba wydaje się dobrym wyjściem

Jak objawia się u Ciebie to działanie? Rezerwacje są ustawiane jako nie aktywne (rez_aktywne=0), czy są kasowane, a status zamówień zmieniany na zamknięte?
To nie jest takie proste, wystarczy np zmienić datę nie w Windows, a tylko w CDN i owa rezerwacja już nie będzie widoczna na stanie magazynowym - w bazie natomiast nic się chyba nie zmienia, wartość: REZ_Aktywne pozostaje na pewno = 1

Edit: Po zmianie daty w CDN jest również możliwość sprzedaży towaru - REZ_Aktywne cały czas = 1
Wiesław Świergała

tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl

http://www.hydro.com.pl

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

STAY_PJE pisze: I w tym rzecz, że użytkownicy nie zamykają niektórych zamówień. Liczyłbym więc, że jakiś mechanizm je pozamyka, skoro jest w konfiguracji element związany z ważnością rezerwacji. Największy dla klienta problem wiąże się z tym, że takie zamówienia pojawiają się w bilansie stanu towarów. Np. BST nie generuje zamówienia zakupu do dostawcy, bo stwierdza, że towar jest w drodze, bo jest aktywne zamówienie zakupu sprzed kilku lat.
To był też jeden z powodów dla których zrezygnowaliśmy z BST.
Generalnie przymierzam się od jakiegoś czasu do zmian w systemie rezerwacji towaru. Nie wiem jeszcze do końca jak to ma wyglądać wiem jedynie że to co mamy obecnie nie do końca jest dobre, ponieważ jeśli zezwolę na rezerwacje pod dowolne zamówienie to niestety po pół roku mam zarezerwowany cały magazyn. Ludzie u mnie ciężko ogarniają coś takiego jak data "aktywacji rezerwacji" czy też "data wygaśnięcia rezerwacji" Wiem, że to wydaje się być proste ale jeśli przemnożymy to przez dziesiątki zamówień w powiązaniu z zaliczkami, jeśli do tego dołożymy jeszcze kilkanaście magazynów i centr oraz rezerwacje aktywne i blokujące to czasem ciężko dojść co tak naprawdę blokuje towar i po jakimś czasie rodzi się problem.
Wydaje mi się ze na początku dobrym pomysłem jest JOB ale miło było by gdyby był w połączeniu z np jakimś powiadamianiem. Użytkownik loguje się i dostaje na początku informację o przeterminowaniu/usunięciu rezerwacji.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

Powiadamianie to już sprawa wtórna. Ja wykorzystuję powiadamiania do innych celów, ale do tego też się nada. Powiadomienia możesz uruchomić jak w tym wątku: http://cdn.3lance.pl/viewtopic.php?f=9& ... =10#p13698

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

Stało się. Założyłem JOB. Przeterminowane zamówienia zakupu i zamówienia sprzedaży są zamykane, rezerwacje do nich są kasowane. Na zamówieniach dodawana jest w opisie informacja kiedy i dlaczego zostało zamknięte.
Przy tej okazji znalazłem nawet kilka aktywnych rezerwacji do zamówień zamkniętych i korygowanych.

ODPOWIEDZ