Okres ważności rezerwacji

Problemy i pomysły związane z funkcjonowaniem modułu Sprzedaż

Moderator: mikey

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Przy okazji jak poruszyłeś ten temat przejrzałem sobie jeszcze raz bazę i muszę powiedzieć, że również znalazłem dość sporo wpisów które teoretycznie nie powinny mieć miejsca. Podobnie jak u Ciebie u siebie znalazłem rezerwacje aktywne do zamkniętych i korygowanych zamówień.
STAY_PJE pisze:Powiadomienia możesz uruchomić jak w tym wątku: viewtopic.php?f=9&t=2838&start=10#p13698
Dzięki to na pewno się przyda.
Dziwi mnie tylko fakt, że problem niejako istnieje ale nikt do tej pory nie zgłaszał u mnie żadnych problemów z rezerwacjami.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

Bo problemy wychodzą dopiero na BST, a jak sam wspomniałeś zarzuciliście korzystanie z tej funkcjonalności.
W swoim mechanizmie uwzględniłem kasowanie rezerwacji do korekt zamówień. Sam problem istnienia rezerwacji do korekt zgłosiłem do producenta lecz jakież było moje zdziwienie gdy nie udało się go powtórzyć.

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Tak zarzuciliśmy BST ale dalej funkcjonują zamówienia zatem dlatego dziwię się że nikt mi tego nie zgłaszał. Fakt, że w część dotyczy to jakichś zabytkowych kart towarowych z zerowym stanem.
Co do powtarzalności błędów u producenta to powiem od siebie, że jest to dramat w trzech aktach.
Prolog: Dzieje się coś dziwnego w XL-u
Akt I: Zgłoszenie do producenta z full opisem co w bazie, co widać (printscreen'y) tabelki, koraliki i kwiatuszki.
Akt II: Nikt niczego nie zrozumiał błąd jest niepowtarzalny proszą o wysłanie bazy na FTP.
Akt III: Kończy się zdalną wizytą u nas w firmie gdzie po 4-8 godzin kopania gość stwierdza, że opisany błąd istnieje i zostaje zarejestrowany.
Epilog: Nic się nie dzieje, siedzimy, jest rok 2019 wciąż czekamy na nową wersję XL-a w której błąd będzie poprawiony, nic się nie dzieje...

Nie wysyłam już zgłoszeń bezpośrednio. Uważam, że jest to strata czasu mojego i kogoś po drugiej stronie. Zgłoszenia ślę do partnera który na bieżąco zbiera je też od innych klientów, grupuje je i załatwia z producentem. Taki układ jest dla mnie przynajmniej zdrowszy.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 646
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: STAY_PJE »

Jako partner doświadczam tego samego, z tym że nie wysyłam baz na FTP-a.
Przyjąłem nieco inny model postępowania: 1. naprawiam błąd u klienta, 2. próbuję znaleźć i usunąć przyczynę, 3. dodaję błąd do swojego systemu wczesnego ostrzegania, 4. zgłaszam błąd do producenta.
Tak na marginesie to błąd związany z pozostawaniem rezerwacji na zamówieniach korygowanych dotyczył chyba tylko wersji 7. Mamy już wersję 2013 więc całe 1996 wersji do przodu.

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Też nie wysyłamy baz na FTP. W ogóle to nie wiem kto i po co wpadł na taki pomysł. Poza tym wysłanie bazy nie gwarantuje, że uda się im błąd odtworzyć [złośliwość]. Zdalna praca daje mi komfort w postaci patrzenia im na ręce.
Co do rezerwacji potwierdzam, że te praktycznie wszystkie zepsute są dość stare. Świeżych mam kilka i jest to chyba wynik specyficznego działania kilku operatorów.

szyna11
Posty: 7
Rejestracja: 24 sty 2019, 23:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2017

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: szyna11 »

Witam,
Czy zaobserwowaliście ten błąd w wersji 2019.3.1?
Nie mogę wygenerować RW z ZS. Wygląda na to, że ZS blokuje towar i jest błąd przy przenoszeniu na RW.

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Okres ważności rezerwacji

Post autor: Yuber »

Od tamtego czasu nieco się pozmieniało u mnie w rezerwacjach. Mam całą masę dodatkowych rzeczy które mają pilnować tego elementu.
Dlatego też nie do końca powiem jak działa to w oryginalnej czystej wersji ERP XL 2019.3.1

Mogę tylko podpowiedzieć że po utworzeniu RW po wejściu w pozycję po prawej stronie pod guziczkiem zapis (dyskietka) istnieje guzik który ma zwalniać rezerwacje żółte R. Czy to działa i jak działa niestety nie wiem bo nie spotkałem się by ktoś z tego korzystał u mnie.

ODPOWIEDZ