Opinie o ERP ALTUM

Moderator: mikey

MOZOS
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:26
Rola: Inny
Wersja: różne

Opinie o ERP ALTUM

Post autor: MOZOS »

Cześć,

Nie było do tej pory kategorii Altum. Ciekawy jestem czy są użytkownicy tego systemu na forum?

Marek

Przemek
Posty: 292
Rejestracja: 22 kwie 2008, 20:08
Rola: Konsultant CDN XL
Wersja: różne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Opinie o ERP ALTUM

Post autor: Przemek »

Jasne, że są użytkownicy.
Pracujemy na Altum od 2009, mieliśmy pierwsze wdrożenia ALTUM, piszemy rozszerzenia itd
Opinia
- najszersze możliwości rozbudowy, tak szerokie, że użytkownicy nawet nie wiedzą co jest standardem a co dodatkiem
- trochę wolny
- większy nakład kosztowy na aktualizacje
- bardzo miło się programuje go, w tym bardzo łatwo i prawie nieograniczenie można modyfikować standardową funkcjonalność
--
Pozdrawiam
Przemysław Lepiarz
CEO, Partner - Futuriti
https://futuriti.pl
https://blog.futuriti.pl

Chcesz wdrażać, serwisować i rozwijać Comarch ERP? Nasze rekrutacje: https://futuriti.pl/kariera

MOZOS
Posty: 4
Rejestracja: 04 paź 2015, 14:26
Rola: Inny
Wersja: różne

Re: Opinie o ERP ALTUM

Post autor: MOZOS »

Po roku mogę powiedzieć że system ALTUM wymaga jeszcze sporo pracy. Błędy które posiada dla mnie są dyskwalifikujące. Ostatnio przy testach Pulpitu kontrahenta do Altuma wyszło, że klienci ściągając faktury elektroniczne na dysk - ściągają faktury ale nie te które powinni. System losowo im dostarczał błędne faktury sprzedazy innych kontrahentów. Ma byc to naprawione niebawem. To mimo wszystko młody system i rozwijany jest cały czas.
Dodatkowo brak możliwości użycia numeru anulowanego dokumentu. Czyli mamy lukę w numeracji faktur której nie możemy wykorzystać. Więcej na ten temat tutaj: https://spolecznosc.comarch.pl/index.ph ... ur-w-ALTUM
Też ma być poprawione.

Comarch twierdzi, że wszystko jest ok. Że to jest właściwe działanie ale w wersji XL możliwość wykorzystania numeracji dokumentów anulowanych jest :) więc mają podwójne standardy. Tak czy inaczej poprawka ma być.

Żeby podejrzeć zysk na fakture musimy angażować BI. Nie ma szybkiej drogi. Podejrzenie ostatniej ceny sprzedaży u klienta? Powodzenia.

Ja w każdym razie żałuję, że go kupiłem przynajmniej w takiej postaci jak jest teraz. Możliwości są potężne ale może będzie użyteczne za niedługo. W tej chwili jest walka o każdą rzecz. I co najwazniejsze!!! bardzo ważne jest żebyście trafili na dobrego partnera comarcha wdrożeniowego. Ja niestety miałem pecha i trafiłem na nieprofesjonalną firmę. Oczekuje ich zmiany.

platinum_ar
Posty: 1
Rejestracja: 06 lip 2016, 11:53
Rola: Inny
Wersja: 8.0

Re: Opinie o ERP ALTUM

Post autor: platinum_ar »

W takim razie tutaj też podzielę się swoją opinią...
Najwyraźniej od lutego do lipca niewiele się zmieniło.

Minął rok od kiedy wdrożyliśmy altum w pierwszym oddziale. Uznaliśmy, że daliśmy Comarchowi i parterowi wystarczająco dużo czasu na usunięcie poważnych usterek z którymi borykamy się do dnia dzisiejszego.

Nadszedł więc czas na poinformowanie o tym fakcie szerszego grona osób zainteresowanych systemem Comarch ERP Altum, tak aby byli świadomi tego na co się decydują.

Poniżej przedstawiam listę napoważniejszych problemów jakie w znaczący sposób utrudniają firmie normalne funkcjonowanie:

1. Wolna praca altum - większość prostych operacji trwa od 6s wzwyż. Operacje związane z zatwierdzeniem dokumentów, przekształcaniem ich, generowaniem nowych - potrafią trwać po 40s. W efekcie mając do wystawienia lub zatwierdzenia 50 dokumentów, można stracić 1,5h na samo wpatrywanie się w ekran. Próbowaliśmy wielu porad i sposobów, niestety nie jesteśmy wstanie przyspieszyć działania chociażby o kilka sekund.

2. Fiskalizacja - altum nie jest przystosowany do pracy z drukarką fiskalną z poziomu terminali, tzn. fiskalizacja via internet oznacza lawinę problemów. Comarch oferuje Altum ERP "w chmurze" ale jeżeli posiadacie Państwo punkty sprzedaży detalicznej to zdecydowanie odradzam.

3. Procesy BPM - procesy BPM, które miały być największym atutem altum okazały się udręką. Są ciężkie, utylizują sporo zasobów, potrafią się zawieszać i blokować kolejkę. Ponad to jeżeli w skrzynce zadań BPM leży sporo wiadomości to dochodzi do ekstremalnych przesyłów danych (kilkaset Mb/s) między serwerem SQL a serwerem z aplikacją Altum.

4. Zawieszanie się sesji - Zdawać by się mogło trywialny problem, który doprowadza nas do białej gorączki od pół roku. Jedynym poprawnym sposobem zamknięcia Altum jest kliknięcie przycisku Wyloguj. Każdy inny powoduje zawieszenie sesji użytkownika i blokuje ponowne odpalanie altum. Tzn. wylogowywanie użytkowników terminalowych po np. 30 min bezczynności powoduje problemy z powrotem do altum i konieczność interwencji administratora it. Co więcej, użytkownicy zgłaszają, że czasem po użyciu magicznego przycisku Wyloguj problem również występuje.

To zaledwie 4 najpoważniejsze wady systemu ERP Altum. Do tego dochodzi cała seria nieobsługiwanych wyjątków, przekłamań przy generowaniu dokumentów (ilości na WZ nie zgodne z FS), zawieszanie się itd.

To zmusza nas do tworzenia coraz to nowych procesów BPM i raportów do wyłapywania tych błędów mogących mieć poważne konsekwencje finansowe.

Jak mamy wytłumaczyć 50 pracownikom, że ten nowoczesny system, który miał usprawnić pracę we wszystkich obszarach działalności firmy, działa wolniej niż Sage sprzed 10 lat a i z funkcjonalnością zdaje się być o krok do tyłu?

Czasu poświęconego na długie godziny analizowania problemów z wydajnością już nikt nam nie zwróci...

Przed nami aktualizacja do wersji 2016.5 - podzielę się wrażeniami po pierwszych kilku dniach pracy.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 642
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Wersja: różne
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Opinie o ERP ALTUM

Post autor: STAY_PJE »

Cenne opinie umieszczacie.
Sami przymierzamy się do zrobienia autoryzacji na Comarch Altum ale wobec powyższego być może warto wstrzymać się z tą decyzją.
Z biznesowego punktu widzenia wciąż nie mam jasnej wizji odnośnie różnic pomiędzy Altum, a XL. Czy znacie jakieś cechy, które wyróżniają Altum w stosunku do ERP XL, a potrzeba ich posiadania przez przedsiębiorstwo dyskwalifikuje XL-a?
Ze znanych mi cech to:
  • Retail czyli prowadzenie handlu detalicznego. Mieliśmy jednego potencjalnego klienta na Comarch i stwierdziliśmy że XL faktycznie się nie nadaje. Ostatecznie klient w ogóle nie zdecydował się na Comarch.
  • Wielojęzyczność sprowadzająca się do możliwości postawienia tego samego programu na różnych wersjach językowych. Firmy oczekujące takiej funkcjonalności są wciąż rzadkością ale gdy jest potrzeba to interfejs anglojęzyczny w ERP XL bywa niewystarczający.

Awatar użytkownika
STAY_PJE
Posty: 642
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
Rola: Konsultant CDN XL
Wersja: różne
Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
Kontakt:

Re: Opinie o ERP ALTUM

Post autor: STAY_PJE »

Miałem dzisiaj przyjemność uczestniczyć w prezentacji Altum zorganizowanym dla nas przez Comarch. Mam bardzo pozytywne odczucia odnośnie tego programu.
Moje spostrzeżenia:
1. Lekka, przyjemna i intuicyjna funkcjonalność ograniczona do minimum potrzeb. Dostępne jest wszystko to co potrzebne bez nadmiaru zakładek, przycisków i przełączników.
2. Nowoczesna stylistyka.
3. Wielofirmowość i wbudowane mechanizmy konsolidacji danych.
4. Dobry i przejrzysty model licencjonowania. Na jednej licencji można korzystać z dowolnych funkcjonalności i pracować na dowolnych bazach (firmach).
5. Funkcjonalność BPM do modelowania procesów w standardzie pozwalająca wydawałoby się na nieskomplikowane modelowanie tych procesów i budowanie w miarę autonomicznych (częściowo zautomatyzowanych) funkcjonalności programu.
6. Niski pułap wejścia w proces wdrożenia. System wydaje się stosunkowo nieskomplikowany i intuicyjny dla młodych programistów i konsultantów.
7. Dedykowany pod określone zastosowania, w których XL sprawdza się słabo.
8. Wielojęzyczność

Porównanie Altum do XL-a jest trochę jak porównanie Tesli do Kamaza. Jedno ładnie wygląda, samo się prowadzi, ma wąskie zastosowanie ale w tym zastosowaniu powinno realizować się bardzo dobrze. To drugie miało być mułem roboczym ale na skutek 15 lat życzeń użytkowników zostało rozbudowane o pług śnieżny, dźwig, kasownik biletów i orkiestrę dętą.
Jestem wielkim zwolennikiem XL-a i uważam go za przyzwoity system ale w pewnych obszarach musi po prostu ustąpić Altum.

ODPOWIEDZ