Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Problemy i pomysły związane z funkcjonowaniem CDN Optima vel Opt!ma

Moderator: mikey

bartezgo
Posty: 117
Rejestracja: 10 lut 2011, 11:57
Rola: Inny
Wersja: 11

Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Post autor: bartezgo »

Witam,

przeprowadziłem aktualizację Optimy z wersji 17.5.1 do wersji 17.10.2 i niestety problem jest z konwersją bazy. Niby wykonała się ale jest problem z zalogowaniem się do Optimy i informacja że niby baza jest niezgodna z wersją programu

Wersja bazy danych CDN_NAZWA niezgodna z wersją programu.
Przed wykonaniem konwersji bazy należy wykonać kopię bezpieczeństwa.
Czy rozpocząć proces backupu i konwersji ?


Rozpoczynam proces backapu i konwersji i mam info Aby udostępnić firmę w Comarch Pulpit Menadżera należy najpierw zainstalować jego najnowszą wersję

Zainstalowałem na serwerze aktualną wersję i nic to nie pomogło. Zacząłem się zastanawiać czy jest możliwa konwersja baz pomiędzy tymi wersjami? Może ktoś podsunie jakieś rozwiązanie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wacek
Posty: 709
Rejestracja: 27 paź 2008, 18:04
Rola: Administrator CDN XL
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Post autor: wacek »

Optima w przeciwieństwie do CDNXL, posiada dwie bazy danych. Bazę konfiguracyjną i bazę programu. Podczas podnoszenia programu do wyższej wersji trzeba wykonać konwersję bazy konfiguracyjnej a następnie bazy programu. Prawdopodobnie została wykonana tylko konwersja bazy konfiguracyjnej i stąd ten błąd „Wersja bazy danych CDN_NAZWA niezgodna z wersją programu”.
Pozdrawiam,
Robert

select convert(varchar(100),0x637a6173616d69207069737aea2074752067b375706f7479203a29)

bartezgo
Posty: 117
Rejestracja: 10 lut 2011, 11:57
Rola: Inny
Wersja: 11

Re: Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Post autor: bartezgo »

Hmm wiem ze Optima ma dwie bazy ale nie wiem jak zrobić konwersję ręcznie? Tzn. tak jak w CDN jest menadżer baz a w Optimie czegoś takiego nie widzę. Niby w Biurze Rachunkowym można zrobić konwersję ale niestety nie mam dostępu do tego modułu.

Awatar użytkownika
glaz
Posty: 379
Rejestracja: 23 lip 2008, 23:46
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2018
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Post autor: glaz »

Może chodzi o wersję kodu udostępniającego licencje PM lub HASP ? Czy usługi były restartowane po aktualizacji ? Czy klucz PM pobrał licencje z C. ?
! (CDN XL and ERP XL) = ?

bartezgo
Posty: 117
Rejestracja: 10 lut 2011, 11:57
Rola: Inny
Wersja: 11

Re: Problem z aktualizacją Optimy 17.5.1 -> 17.10.2

Post autor: bartezgo »

Okej wróciłem się do wersji wyjściowej czyli 17.5.1, odzysk bazy i Optima chodzi. Najgorzej jest sprzątać po kimś. Ogólnie nie aktualizowałem Optimy wcześniej i według informacji miało iść dużo prościej niż z CDN XL ale wyszło jak wyszło. :)

Szczerze na serwerze okazało się, że nie był zainstalowany PM i moja instalacja PM nic nie dała. Zainstalowałem sobie PM na innej maszynie. Zdalny Serwer Klucza pokazuje, że moduły zostały pobrane poprawnie. Pulpit Menadżera też poprawnie jest zainstalowany. Ale problem jest tego typu że w Optimie nie mogę Adminowi nadać uprawnień do PM wyskakuje błąd:

Aby udostępnić analizy w Comarch Pulpit Menadżera należy najpierw zainstalować jego najnowowszą wersję.


W czym leży problem nie wiem. Może w tym, że na tym PC była zainstalowana wersja Optimy 17.10.2 i PM. Odinstalowałem Optimę 17.10.2, zainstalowałem Optimę 17.5.1 a PM nie przeinstalowywałem.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ