Mam zdefiniowane połaczenie Optimy z bazą tak jak na screenie poniżej. Jeśli zmienię nazwę serwera (mars) na jego IP (192.168.2.231), to przy próbie logowania dostaję komunikat:
Baza firmowa systemu Comarch ERP Optima może być podłączona tylko do jednej bazy konfiguracyjnej. Odłącz wybraną bazę firmową od bazy konfiguracyjnej
Czy ktoś wie jak obejść ten problem?
Screen:
Optima.jpg (39.22 KiB) Przejrzano 11545 razy
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, 07:33 przez viesiek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Baza na stacji roboczej musi być podpięta tak samo jak jest wpisana w konfiguracji. Czyli jeżeli do bazy konfiguracyjnej jest podpięta po nazwie (a nie IP), to tak samo musi być na końcówce.
Jeżeli jest problem z DNSami - wpis w plik hosts załatwia problem.
Ale jeśli zmienisz nazwę na adres IP to będzie działać na tych którzy łącza się po IP a przestanie na tych co po nazwie (przynajmniej tak kiedyś miałem)
Przepchaj lepiej przez vpn DNSy lokalne (+ jesli uzywany to sufix dns).
Ten komunikat JEST związany z CDN.SystemCDN i SYS_ID = 1001, bo dokładnie z tego miejsca jest to brane i porównywane do wartości, która jest w KonfigConnectStr w Rejestrze. Jeśli są rozbieżne, to możesz "przepisać" bazę do nowego serwera i wtedy nazwa z rejestru zostanie skopiowana do SystemCDN i zacznie to działać. Tutaj idzie po prostu SELECT na tabelę i nie ma możliwości aby w to ingerować. Rozwiązania już zaproponował Ci Havoc - albo propagacja DNS, albo wpis w HOSTS, albo zmiana na IP na wszystkich stacjach.