Aktualizacja ERP XL + Kolektory danych

Tematy związane z rozwojem CDN XL, opinie, pochwały, narzekania i inne elementy nie związane z konkretnymi modułami systemu

Moderator: mikey

plejaz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2013, 13:08
Rola: Inny

Aktualizacja ERP XL + Kolektory danych

Post autor: plejaz »

Witam, jesteśmy użytkownikami XL'a w firmie od 2010 roku.
Posiadamy opiekę w postaci firmy partnerskiej, która wdraża i czuwa nad funkcjonowaniem całego programu.
W chwili obecnej posiadamy zainstalowaną wersję 2013.5.2.4181 SE.
Kiedy możemy domagać się instalacji nowszej wersji i czy owa wersja posiada stary interfejs?

Jak wygląda kwestia zgrania kolektorów danych do przeprowadzenia inwentaryzacji?
Czy jest w ogóle możliwość używania oprogramowania do sprawnego użytkowania kolektorów?
W poprzedniej wersji XL'a opiekun poddał się po pierwszej próbie, gdyż podczas sczytywania kodów wyskakiwały dziwne błędy ilościowe.

Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie w jaki sposób można wywołać na karcie "KONTRAHENCI" dodatkowe kolumny? Chcielibyśmy, aby wyświetliło Nam dodatkowy numer telefonu zapisany w karcie określonego kontrahenta.

elmiq
Posty: 1025
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:04
Rola: Administrator CDN XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aktualizacja ERP XL + Kolektory danych

Post autor: elmiq »

Nowa wersja posiada tak stary jak i nowy interface.
Kwestia zmiany przepisów to inna sprawa - informacje o terminach dotyczących nowych wersji fajnie opisał Marcin w tym wątku: http://cdn.3lance.pl/viewtopic.php?f=14&t=3050
Jak widać, chcąc mieć aktualny program należałoby się jeszcze w grudniu przerzucić na wersję 2014, zaraz po tym jak wyjdzie do niej aktualizacja. Oczywiście można też czekać do końca stycznia na wersję 2013.7. Co jest lepsze? Ciężko powiedzieć, ponieważ tak jedna jak i druga wersja będzie czymś nowym, zapewne do końca niesprawdzonym i zawierającym mniejsze, bądź większe błędy.

Jeżeli chodzi o kolektory to opcje są różne - dla przykładu jeden z moich klientów ma napisaną przeze mnie aplikację na te urządzenia, według potrzeb które sam zdefiniował. Inni korzystają ze "standardu" i przy poprawnej konfiguracji też działa to odpowiednio (zapewne w grę wchodzi też kwestia wersji, więc proszę tego nie traktować jako zdania zawsze prawdziwego).

Co do pytania ostatniego pytania, to nie ma możliwości dodania nowych kolumn do listy widocznej na karcie kontrahenci, co najwyżej można jakąś kolumnę ukryć. To co jest możliwe, to o ile ma się Interface programistyczny, to można zmniejszyć istniejącą listę, dodać własną z interesującą nas kolumną i odpowiednio obsłużyć odświeżanie i zmianę zaznaczenia.

Pozdrawiam,
Mateusz
Mateusz Świerkosz

http://elmiq.blogspot.com/

plejaz
Posty: 86
Rejestracja: 11 gru 2013, 13:08
Rola: Inny

Re: Aktualizacja ERP XL + Kolektory danych

Post autor: plejaz »

Pięknie dziękuję za odpowiedź.
Kwestię wyboru wersji oprogramowania pozostawimy na spotkanie z opiekunem.
A czy jest możliwość, aby skontaktować się z Panem i porozmawiać na temat aplikacji, którą Pan wdrażał?
Nie chcę opisywać całej sprawy na forum bo My korzystamy ze specjalnych kodów kreskowych, przydzielanych z Naszej własnej bazy.

ODPOWIEDZ