Licencje
Moderator: mikey
Licencje
Mam pytania odnośnie licencji i ich odnawiania - skończył nam się okres gwarancyjny. Mamy 5 licencji sprzedaży + 2 księgowości + 2 produkcje + 5crm. Do tego mamy licencje administratora dla każdego z użytkowników. Moje pytanie dotyczy odnawiania licencji, jak to wygląda - tzn, czy musimy to robić - czy warto (dla tej jednej czy dwóch poprawek w roku) - albo czy istnieje możliwość zamiany np crm na bi itp itd. Chciałbym otrzymać informacje od kogoś z zewnątrz - dlatego proszę o nie odsyłanie do partnera - jego stanowisko znam.
całkowicie zielony
Re: Licencje
znam firmę, która prze LATA nie płaciła upgrade`u. W tamtym roku gdy weszły zmiany np. VAT. Słuchajcie okazało się, że jadą jeszcze na...........
ver 5 coś tam.
Oczywiście aby podnieść wersję musieli opłacić lata wstecz i wyszło sporo kaski ( z pół wdrożenia ).
Ogólnie jak nie wykupisz system będzie chodził....
ver 5 coś tam.
Oczywiście aby podnieść wersję musieli opłacić lata wstecz i wyszło sporo kaski ( z pół wdrożenia ).
Ogólnie jak nie wykupisz system będzie chodził....
Re: Licencje
a jak sprawa wygląda z ewentualna zamianą licencji - crm to porażka - ale BI wygląda całkiem ciekawie
całkowicie zielony
- glaz
- Posty: 379
- Rejestracja: 23 lip 2008, 23:46
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2018
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licencje
Powinien. Przynajmniej w wersji, która jest obecnie używana (po zakończeniu asysty brak upgrade do wersji nowszych niż dopuszczona przez obecną datę ważności asysty) lub jest dostępna w ramach bieżącego upgrade.john_doe pisze:Ogólnie jak nie wykupisz system będzie chodził....
Zwróć uwagę na to, że zapisy w kluczu sprzętowym ("Termin aktualizacji licencji") decydują o tym do kiedy działa asysta. Ja jednak pamiętam pewną felerną wersję, gdzie kod aplikacji blokował się po upłynięciu tej daty, pomimo iż teoretycznie użytkownik miał prawo korzystać z programu bez asysty (pomogła nowa wersja pliku RUS). Sprawdź na instalacji testowej jak program zachowa się po przekroczeniu tej daty, jeśli zrezygnujesz z asysty. Zalecane środowisko testowe to takie w którym możesz zmienić daty systemowe zarówno na SQL Server (klucz HASP) jak klient (CDN XL).
Odnośnie odnowienia asysty - jak napisał poprzednik koszty nie są zerowe w zakresie samych licencji. Do tego dojdą jeszcze koszty przerzucenia rozwiązań dodanych/dodatkowych przez kilka wersji programu, które pojawiały się po drodze (tzw koszty konwersji).
! (CDN XL and ERP XL) = ?
-
- Posty: 934
- Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2016
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licencje
Zamiana oczywiście jest możliwa.. ale robią to niechętnie. CRM rzeczywiście pozostawia wiele do życzenia i widuje się na rynku lepsze rozwiązania. Co do BI to przestudiuj go dokładnie żeby nie było rozczarowań tak jak w przypadku CRM. BI to niezły moduł ale wymaga ogromną ilość pracy zarówno ze strony administratora jak i analityka. Jeśli chcesz moduł BI wepchnąć swojemu adminowi jako zajęcie dodatkowe to weź pod uwagę że nie będzie on miał (przynajmniej na początku) czasu na nic innego. Jeśli planujesz to jako zabawkę dla zarządu to prawdopodobnie będzie ona bezużyteczna bo niestety trzeba się tu trochę rzeczy nauczyć. Rozważ dobrze do czego taka maszynka jest Ci potrzebna.scribe pisze:a jak sprawa wygląda z ewentualna zamianą licencji - crm to porażka - ale BI wygląda całkiem ciekawie
Re: Licencje
wiem już jaką kwotę muszę zapłacić za wznowienie licencji i wygląda to tak że przy tym tempie za 10lat z tej kwoty uzbiera się na kolejne wdrożenie - maskra - przedstawiłem tą informacje i gdybyśmy o tym wiedzieli to na pewno nikt by się nie zdecydował na Comarch'a
aby jednak nie odbiegać od tego tematu chciałbym wiedzieć co dzięki temu zyskuje - partner nadal chce mnie rozliczać godzinowo za zgłoszenia z mojej strony - ale my chyba mamy wykupioną asystę w comarch'u?! więc czy tam nie mogę pytać, wysyłać zgłoszeń?
aby jednak nie odbiegać od tego tematu chciałbym wiedzieć co dzięki temu zyskuje - partner nadal chce mnie rozliczać godzinowo za zgłoszenia z mojej strony - ale my chyba mamy wykupioną asystę w comarch'u?! więc czy tam nie mogę pytać, wysyłać zgłoszeń?
całkowicie zielony
- glaz
- Posty: 379
- Rejestracja: 23 lip 2008, 23:46
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2018
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licencje
Kto wie. Sprawdzałeś cenniki MS Dynamics, SAP lub IFS, czy chociażby Sage Symfonia/ERPX ? Tez mają swój "urok"scribe pisze:wiem już jaką kwotę muszę zapłacić za wznowienie licencji i wygląda to tak że przy tym tempie za 10lat z tej kwoty uzbiera się na kolejne wdrożenie - maskra - przedstawiłem tą informacje i gdybyśmy o tym wiedzieli to na pewno nikt by się nie zdecydował na Comarch'a
Jeśli nie chcesz rozmawiać z partnerem, nie musisz. Przysługuje Ci prawo do zgłoszeń problemów bezpośrednio do asysty C. o ile masz aktualną asystę.scribe pisze: aby jednak nie odbiegać od tego tematu chciałbym wiedzieć co dzięki temu zyskuje - partner nadal chce mnie rozliczać godzinowo za zgłoszenia z mojej strony - ale my chyba mamy wykupioną asystę w comarch'u?! więc czy tam nie mogę pytać, wysyłać zgłoszeń?
Sęk w tym, że:
- asysta zajmie się jedynie problemami związanymi z poprawną pracą programu (jeśli ewidentnie i bezapelacyjnie program nawalił), usunięcie problemu stworzonego przez klienta lub uszkodzenia bazy danych kasują jak każda inna firma usługowa,
- asysta ma prawo (i najczęściej korzysta z niego) do obsługi błędów dla ostatniej, bieżącej wersji programu, więc jeśli siedzisz na starszawej to albo potwierdzenie błędu robisz na skonwertowanej kopii bazy, albo szybciutki upgrade (konwersja) do najnowszej i ciągniesz zgłoszenie do przodu
- diagnostyka może trwać, choć ostatnio dosyć szybko dostawałem odpowiedzi
- rozwiązaniem może być wdrożenie kolejnej wersji (na co nie masz ochoty, bo konwersja rozwali Ci rozwiązania dodane),
- do zgłoszenia najlepiej, żebyś
a) dołączył kopię całej bazy
b) wpuścił technika (losowanie w C. na kogo padnie) via RDP na swój sprzęt z dostępem poziomu "database owner".
Partnerzy są zazwyczaj bardziej elastyczni i nie spuszczają klientów po brzytwie wersji, lepiej znają specyfikę wdrożenia (szybciej dochodzą do punktu w którym szukają źródła problemu) i przy dłuższej współpracy bardziej im się ufa (brak losowania technika grzebiącego po bazie . Zaznaczam, nie jest to regułą, ale zazwyczaj tak się dzieje.
Być może jakaś ogólna umowa z ryczałtowym czasem obsługi serwisowej / miesiąc byłaby bardziej na miejscu (cena godziny jednostkowej zazwyczaj spada). W umowie można ew. zawrzeć klauzulę o zamianie zapłaconego, a nie wykorzystanego czasu serwisowego na rozwój dodatkowych rozwiązań (np. przygotowanie wydruku, raportu ...)
! (CDN XL and ERP XL) = ?
-
- Posty: 934
- Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2016
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licencje
No teraz podobno będzie po nowym roku 12% a nie 10% więc w ciągu ośmiu lat z hakiem a nie dziesięciu uzbiera się na nowe wdrożenie.
Re: Licencje
Nie podobno, a na pewno - firma w której pracuje już papierek dostała
-
- Posty: 934
- Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2016
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licencje
ta.... kiedy posta pisałem podobny papierek leżał na biurku szeryfa. cóż czymś trzeba nadgonić kiedy słupki nie pną się tak jakby się oczekiwało.