Dzień dobry,
jest taka sytuacja:
- pobieram plik .rpt z jakiegoś działającego wydruku z XL'a
- modyfikuje go lokalnie w visual studio
- testuje na własnej instancji xl na moim komputerze (baza testowa)
- do tego momentu wszystko działa
- instaluje na bazie produkcyjnej
- pracownikom w firmie wydruk nie działa - mi nadal działa na moim komputerze (ale już np. przez pulpit zdalny nie działa)
Ogólnie podgląd wydruku po prostu się nie wyświetla po próbie druku na ekran - skrypt się wykonuje gdyż wyskakują to okienko przetwarzania a potem nic - brak błędu, brak podglądu wydruku.
Co może być przyczyną - instalując wydruk muszę mieć jakieś uprawnienia konkretne, coś jest niepoprawnie ze źródłem danych ? Jak to debugować ?
To moja pierwsza przygoda z tym narzędziem - niestety nic podobnego nie znalazłem na forum.
[CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
Moderator: mikey
Re: [CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
Skopiuj zapytanie z Crystala i wklej w SSMS na bazie produkcyjnej. Zobacz czy wtedy coś ci zwróci.
Re: [CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
tak, wyniki są zwracane zapytaniem na bazie produkcyjnej.
ja nie do końca chyba rozumiem jak definiowane jest połączenie z bazą - mam lokalne połączenie o nazwe XL DSN na moim komputerze - na nim loguje się jakimś swoim użytkownikiem sql'owym
Jak wrzucam .rpt na produkcję, przez zdalny pulpit, to skąd Crystal wie, jak się połączyć z bazą ? Nie mam chwilowo admina na produkcji, więc nie do końca mogę coś tam robić.
Na moim lokalnym kompie (łącząc się do bazy produkcyjnej uruchomionym XL'em) wydruk działa. Sugeruje mi to,że coś chrzanię z podłączeniem do bazy (na lokalu Crystal korzysta z tego mojego XL DSN a na produkcji tego nie ma) lub uprawnieniami ?
Na tą chwilę to moje domysły - co sprawdzać, gdzie szukać.
ja nie do końca chyba rozumiem jak definiowane jest połączenie z bazą - mam lokalne połączenie o nazwe XL DSN na moim komputerze - na nim loguje się jakimś swoim użytkownikiem sql'owym
Jak wrzucam .rpt na produkcję, przez zdalny pulpit, to skąd Crystal wie, jak się połączyć z bazą ? Nie mam chwilowo admina na produkcji, więc nie do końca mogę coś tam robić.
Na moim lokalnym kompie (łącząc się do bazy produkcyjnej uruchomionym XL'em) wydruk działa. Sugeruje mi to,że coś chrzanię z podłączeniem do bazy (na lokalu Crystal korzysta z tego mojego XL DSN a na produkcji tego nie ma) lub uprawnieniami ?
Na tą chwilę to moje domysły - co sprawdzać, gdzie szukać.
Re: [CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
Hej,
jak robisz edycje wydruków CR w VS to może być problem z kompatybilności wersji. Sam Comarch zaleca pracę na wersji 11
https://www.spolecznosc.comarch.pl/ques ... wane-44258
Druga sprawa bardzo ważne jest aby mieć na lokalnej kopii taką samą nazwę bazy danych jak na produkcji, wtedy unika się większości problemów z połączeniem.
Ostatnia kwestia, to czasem jak właśnie zmieniasz źródło bazy warto taki wydruk RPT potraktować specjalnym programem SET Location for CR. Zastanawiające jest że nie masz w ogóle błędu podczas otwierania.
jak robisz edycje wydruków CR w VS to może być problem z kompatybilności wersji. Sam Comarch zaleca pracę na wersji 11
https://www.spolecznosc.comarch.pl/ques ... wane-44258
Druga sprawa bardzo ważne jest aby mieć na lokalnej kopii taką samą nazwę bazy danych jak na produkcji, wtedy unika się większości problemów z połączeniem.
Ostatnia kwestia, to czasem jak właśnie zmieniasz źródło bazy warto taki wydruk RPT potraktować specjalnym programem SET Location for CR. Zastanawiające jest że nie masz w ogóle błędu podczas otwierania.
Re: [CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
Niby nic nie zmieniłem, ale wgrałem jeszcze raz raport dzisiaj testując i teraz taki błąd:
Wystąpiła sytuacja wyjątkowa
%SOURCE%=Crystal Reports ActiveX Designer
%DESCRIPTION%=Nagłówek i stopka strony zajmują zbyt dużo miejsca na stronie.
plik rpt jest żywcem wzięty z XL, potem zmodyfikowane zapytanie sql w vscode (tym narzędziem database expert)
ROZWIĄZANIE w moim przypadku (metodą na chłopski rozum)
Extensions -> Crystal Report -> Page Setup -> zaznaczyć opcję "Bez drukarki"
Wydaje mi się, że raport próbował się wydrukować na jakiś rozmiarze który nie mieści raportu ?
Dziwne, ale w moim przypadku zadziałało - może się komuś przyda w przyszłości ten wątek.
Wystąpiła sytuacja wyjątkowa
%SOURCE%=Crystal Reports ActiveX Designer
%DESCRIPTION%=Nagłówek i stopka strony zajmują zbyt dużo miejsca na stronie.
plik rpt jest żywcem wzięty z XL, potem zmodyfikowane zapytanie sql w vscode (tym narzędziem database expert)
ROZWIĄZANIE w moim przypadku (metodą na chłopski rozum)
Extensions -> Crystal Report -> Page Setup -> zaznaczyć opcję "Bez drukarki"
Wydaje mi się, że raport próbował się wydrukować na jakiś rozmiarze który nie mieści raportu ?
Dziwne, ale w moim przypadku zadziałało - może się komuś przyda w przyszłości ten wątek.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 25 maja 2010, 10:09
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2019
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [CrystalReports] Nie działa na komputerze pracowników
Strzelam, że wybrałeś drukarkę lub była jako domyślna ustawiona, która nie obsługuje wielkości wydruku z formatu np. wydruk na A4 a była drukarka do etykiet.%DESCRIPTION%=Nagłówek i stopka strony zajmują zbyt dużo miejsca na stronie.