Panel Kontrahenta / B2B
Moderator: mikey
- viesiek1
- Posty: 416
- Rejestracja: 03 maja 2011, 18:40
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2023
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Panel Kontrahenta / B2B
Witam
Firma, w której pracuję postanowiła wdrożyć Panel Kontrahenta / B2B. Proszę o wasze sugestie w tym temacie. Czy kupić od Comarchu, czy od firmy zewnętrznej? Jeśli ktoś używa aplikacji firmy zewnętrznej, to proszę o rekomendacje.
Jeśli ktoś ma napisaną swoją aplikację, to z chęcią przyjmiemy oferty.
Dane kontaktowe znajdziecie w mojej stopce.
Firma, w której pracuję postanowiła wdrożyć Panel Kontrahenta / B2B. Proszę o wasze sugestie w tym temacie. Czy kupić od Comarchu, czy od firmy zewnętrznej? Jeśli ktoś używa aplikacji firmy zewnętrznej, to proszę o rekomendacje.
Jeśli ktoś ma napisaną swoją aplikację, to z chęcią przyjmiemy oferty.
Dane kontaktowe znajdziecie w mojej stopce.
Wiesław Świergała
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Kontakt do osoby z firmy, która jest partnerem COMARCH.
TOMASZ MAŁEK
TEL. 663 623 000
TOMASZ.MALEK@NETRIX.COM.PL
TOMASZ MAŁEK
TEL. 663 623 000
TOMASZ.MALEK@NETRIX.COM.PL
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 8.0
- Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
- Kontakt:
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Hej,
Mam, używam, wystawiam klientom.
Opinie klientów: słabo, wolno, brak importu z plików, wieczna udręka z wyszukiwaniem towarów.
Od którejś wersji wyszukiwanie odbywa się przez doinstalowanie na serwerze IIS dodatkowej usługi... która generalnie ma problemy sama ze sobą - czyli musisz na niej ustawić automatyczny restart po wystąpieniu błędu - tyle, że problem z nią najczęściej występuje gdy 20 klientów naraz przegląda ofertę i nagle przez klika minut nie daje się wyszukać żadnej pozycji...
Może to wina mojej specyfiki (100 promocji równolegle, upusty KNU etc... więc macierz rabatowa ma co liczyć) i 10k towarów - klient na zwrócenie oczekuje po kilka sekund a zafiltrował "tylko" 100 czy 200 towarów...
Skutek: napisaliśmy własny b2b, offline, raz dziennie synchronizuje się z moim serwerem o pobiera całą ofertę, promocję, płatości etc i pobiera do lokalnej bazy. Zafitrowanie 7k towarów z przeliczeniem cen etc zajmuje 0.8 sek
Mam, używam, wystawiam klientom.
Opinie klientów: słabo, wolno, brak importu z plików, wieczna udręka z wyszukiwaniem towarów.
Od którejś wersji wyszukiwanie odbywa się przez doinstalowanie na serwerze IIS dodatkowej usługi... która generalnie ma problemy sama ze sobą - czyli musisz na niej ustawić automatyczny restart po wystąpieniu błędu - tyle, że problem z nią najczęściej występuje gdy 20 klientów naraz przegląda ofertę i nagle przez klika minut nie daje się wyszukać żadnej pozycji...
Może to wina mojej specyfiki (100 promocji równolegle, upusty KNU etc... więc macierz rabatowa ma co liczyć) i 10k towarów - klient na zwrócenie oczekuje po kilka sekund a zafiltrował "tylko" 100 czy 200 towarów...
Skutek: napisaliśmy własny b2b, offline, raz dziennie synchronizuje się z moim serwerem o pobiera całą ofertę, promocję, płatości etc i pobiera do lokalnej bazy. Zafitrowanie 7k towarów z przeliczeniem cen etc zajmuje 0.8 sek
Re: Panel Kontrahenta / B2B
z doświadczenia odradzam coś co jest pisane przez partnera/firmę zewnętrzną - musimy kupować dodatkową "gwarancje" na panel
nie wszystko działa, programiści mają inne wizje niż comarch
nie wszystko działa, programiści mają inne wizje niż comarch
całkowicie zielony
- viesiek1
- Posty: 416
- Rejestracja: 03 maja 2011, 18:40
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2023
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Czy Wy używacie B2B od Comarchu? Jeśli tak, to jakie macie doświadczenia?
Wiesław Świergała
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Panie Wieśku,
tutaj nie ma jednej dobrej odpowiedzi, a to która jest lepsza jest uzależnione przede wszystkim od Waszych potrzeb. To ilu docelowo klientów ma tego używać, ile promocji i towarów planujecie mieć w ofercie oraz jaki support będzie Wam docelowo potrzebny, czego niestety nie jesteście do końca w stanie oszacować. Wiadomo, że każdy "mój" produkt jest najlepszy na świecie, a Comarch jest złem (w końcu musi być, bo na tym zarabiam, że oni "nie umieją") i taka jest natura handlu. Ja nie mam nic swojego i nie zgłaszam się na ochotnika ze względu na inne zobowiązania, ale radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji. Być może uda się przez partnera załatwić od Comarch testową licencję np. na miesiąc, aby zobaczyć z czym to się je i czego brakuje, ponieważ to o czym napisał kolega Marek zapewne ma jakieś swoje uzasadnienie. Oczywiście warto też rozglądać się w tym czasie za czymś innym, aby w razie czego nie stracić tego miesiąca i nie być w lutym w tym samym miejscu co teraz.
Wiadomo, że jest wiele firm zewnętrznych/partnerów, które zapewnią solidny support i podchodzą do klienta uczciwie, ale nie zawsze to tak działa. Jeszcze w grudniu miałem przypadek gdzie partner zażyczył sobie od mojego klienta 700 PLN netto za "dostosowanie" aplikacji generującej zamówienia do nowej wersji XL. W sumie nic dziwnego, problem w tym, że to nie był przeskok między "dużymi" wersjami, zmian w strukturze bazy nie było, tak samo jak w samym API i dostosowanie polegało na podmienieniu biblioteki w kodzie i przekompilowaniu go. Łącznie z kilkoma testami, to jest 30 minut pracy? Oczywiście zaraz ktoś może wylecieć z "my testujemy dokładnie każde rozwiązanie", bądź "nasi programiści wszystko sprawdzają i zgłosili w tym roku 30 błędów do Comarch w związku z niedobrym API", ale trzeba sobie zadać pytanie czy naprawdę tak to wszędzie wygląda Nawet jedna firma, która jest na tym forum, w bliżej nieokreślonym czasie (nie chcę wskazywać palcem, bo nie o to chodzi), wpadła do klienta któremu też czasem coś napiszę, zrobiła wielki show czego to oni nie mogą, a jak zaczęli wdrażać rozwiązanie w pewnym obszarze, to okazało się, że w sumie to mogą niewiele... Ten post nie ma na celu komukolwiek ubliżyć, ja wręcz zachęcam do współpracy z firmami zewnętrznymi, ale sugeruje abyś dobrze wykorzystał swoją wiedzę, bo masz już jej całkiem sporo, i na spokojnie wybrał odpowiednie rozwiązanie, nie wpadając w ręce firmy, która po prostu ma lepszego handlowca.
tutaj nie ma jednej dobrej odpowiedzi, a to która jest lepsza jest uzależnione przede wszystkim od Waszych potrzeb. To ilu docelowo klientów ma tego używać, ile promocji i towarów planujecie mieć w ofercie oraz jaki support będzie Wam docelowo potrzebny, czego niestety nie jesteście do końca w stanie oszacować. Wiadomo, że każdy "mój" produkt jest najlepszy na świecie, a Comarch jest złem (w końcu musi być, bo na tym zarabiam, że oni "nie umieją") i taka jest natura handlu. Ja nie mam nic swojego i nie zgłaszam się na ochotnika ze względu na inne zobowiązania, ale radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji. Być może uda się przez partnera załatwić od Comarch testową licencję np. na miesiąc, aby zobaczyć z czym to się je i czego brakuje, ponieważ to o czym napisał kolega Marek zapewne ma jakieś swoje uzasadnienie. Oczywiście warto też rozglądać się w tym czasie za czymś innym, aby w razie czego nie stracić tego miesiąca i nie być w lutym w tym samym miejscu co teraz.
Wiadomo, że jest wiele firm zewnętrznych/partnerów, które zapewnią solidny support i podchodzą do klienta uczciwie, ale nie zawsze to tak działa. Jeszcze w grudniu miałem przypadek gdzie partner zażyczył sobie od mojego klienta 700 PLN netto za "dostosowanie" aplikacji generującej zamówienia do nowej wersji XL. W sumie nic dziwnego, problem w tym, że to nie był przeskok między "dużymi" wersjami, zmian w strukturze bazy nie było, tak samo jak w samym API i dostosowanie polegało na podmienieniu biblioteki w kodzie i przekompilowaniu go. Łącznie z kilkoma testami, to jest 30 minut pracy? Oczywiście zaraz ktoś może wylecieć z "my testujemy dokładnie każde rozwiązanie", bądź "nasi programiści wszystko sprawdzają i zgłosili w tym roku 30 błędów do Comarch w związku z niedobrym API", ale trzeba sobie zadać pytanie czy naprawdę tak to wszędzie wygląda Nawet jedna firma, która jest na tym forum, w bliżej nieokreślonym czasie (nie chcę wskazywać palcem, bo nie o to chodzi), wpadła do klienta któremu też czasem coś napiszę, zrobiła wielki show czego to oni nie mogą, a jak zaczęli wdrażać rozwiązanie w pewnym obszarze, to okazało się, że w sumie to mogą niewiele... Ten post nie ma na celu komukolwiek ubliżyć, ja wręcz zachęcam do współpracy z firmami zewnętrznymi, ale sugeruje abyś dobrze wykorzystał swoją wiedzę, bo masz już jej całkiem sporo, i na spokojnie wybrał odpowiednie rozwiązanie, nie wpadając w ręce firmy, która po prostu ma lepszego handlowca.
- viesiek1
- Posty: 416
- Rejestracja: 03 maja 2011, 18:40
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2023
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Dziękuję Mateuszu za informacje i porady. Naprawde nie trzeba wiadomości do mnie rozpoczynać od "Panie"
Co do reszty to oczywiście masz rację, a klucz testowy postaram się załatwić, bo o tej opcji nie wiedziałem. Zgłosiło się do nas kliku dostawców i jak najbardziej mamy zamiar wszystko dokładnie przetestować zanim podejmiemy decyzję. Tak jak napisałeś, nie będzie ona łatwa. Kwestia dalszego rozwoju aplikacji i jej współpracy z nowym wersjami XL'a jest bardzo ważna. Wiemy, że w przypadku wyboru B2B od Comarchu mamy to zapewnione i mocno się zastanawiamy w którą stronę iść.
Co do reszty to oczywiście masz rację, a klucz testowy postaram się załatwić, bo o tej opcji nie wiedziałem. Zgłosiło się do nas kliku dostawców i jak najbardziej mamy zamiar wszystko dokładnie przetestować zanim podejmiemy decyzję. Tak jak napisałeś, nie będzie ona łatwa. Kwestia dalszego rozwoju aplikacji i jej współpracy z nowym wersjami XL'a jest bardzo ważna. Wiemy, że w przypadku wyboru B2B od Comarchu mamy to zapewnione i mocno się zastanawiamy w którą stronę iść.
Wiesław Świergała
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
tel: +48 33 829 54 50
e-mail: wieslaw.swiergala@hydro.com.pl
http://www.hydro.com.pl
-
- Posty: 934
- Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2016
- Lokalizacja: Kraków
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Witam
Comarch ma obecnie "nowy" B2B. Jest to już 3 odsłona tej platformy. Polecam choćby przetestować. Jestem po pierwszych testach i wg mnie chodzi dużo sprawniej niż druga edycja oraz jest bardziej przejrzysty. Sporo mu do doskonałości ale widać jakąś ewolucję.
Comarch ma obecnie "nowy" B2B. Jest to już 3 odsłona tej platformy. Polecam choćby przetestować. Jestem po pierwszych testach i wg mnie chodzi dużo sprawniej niż druga edycja oraz jest bardziej przejrzysty. Sporo mu do doskonałości ale widać jakąś ewolucję.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 8.0
- Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
- Kontakt:
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Hej,
jako że kolega wyżej wywołał mnie do tablicy, to stety zgadzam się z nim życiowo tak się ułożyło że obsługuje branże FMCG (dystrybucja, magazynowanie, logistyka i handel spożywką) a tam jest ciągła gonitwa za optymalizacją, zwiększaniem kontroli, nowymi typami i "cudami" promocyjnymi, które wymyślają producenci, rabaty retrospektywne na których opiera się ta branża etc. A więc dla partnera Comarchowego - totalne eldorado na modyfikacje, dodatki, integracje API itp, itd. Generalnie XL jest tylko bazą do całego otoczenia na którym pracuje firma i w pewnym momencie tacy dystrybutorzy dochodzą do wniosku, że lepiej mieć "własnego" dewelopera, który to ogarnie, który niby jest drogi ale i tak wychodzi o połowę taniej gdy potrzebne jest wsparcie 24/7 i ciągłe zmiany, udoskonalenia etc... i stąd właśnie własne B2B bo handel się szybko przyzwyczaja to tego, że da się zrobić wszystko
A co do b2b comarch to z tego co kojarzę możesz po prostu się zalogować na swoje konto Comarchowe i pobrać pliki i to uruchomić - tylko przy zatwierdzaniu zamówienia dostaniesz komunikat, że masz brak licencji na kluczu i pracujesz z trybie demo.
PS. Nie jestem Partnerem Comarchu - a raczej tym, na których Partnerzy nie mogą patrzeć
jako że kolega wyżej wywołał mnie do tablicy, to stety zgadzam się z nim życiowo tak się ułożyło że obsługuje branże FMCG (dystrybucja, magazynowanie, logistyka i handel spożywką) a tam jest ciągła gonitwa za optymalizacją, zwiększaniem kontroli, nowymi typami i "cudami" promocyjnymi, które wymyślają producenci, rabaty retrospektywne na których opiera się ta branża etc. A więc dla partnera Comarchowego - totalne eldorado na modyfikacje, dodatki, integracje API itp, itd. Generalnie XL jest tylko bazą do całego otoczenia na którym pracuje firma i w pewnym momencie tacy dystrybutorzy dochodzą do wniosku, że lepiej mieć "własnego" dewelopera, który to ogarnie, który niby jest drogi ale i tak wychodzi o połowę taniej gdy potrzebne jest wsparcie 24/7 i ciągłe zmiany, udoskonalenia etc... i stąd właśnie własne B2B bo handel się szybko przyzwyczaja to tego, że da się zrobić wszystko
A co do b2b comarch to z tego co kojarzę możesz po prostu się zalogować na swoje konto Comarchowe i pobrać pliki i to uruchomić - tylko przy zatwierdzaniu zamówienia dostaniesz komunikat, że masz brak licencji na kluczu i pracujesz z trybie demo.
PS. Nie jestem Partnerem Comarchu - a raczej tym, na których Partnerzy nie mogą patrzeć
- STAY_PJE
- Posty: 646
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:08
- Rola: Konsultant CDN XL
- Lokalizacja: Warszawa i od Helu do Wawelu
- Kontakt:
Re: Panel Kontrahenta / B2B
Mamy co najmniej 10 klientów korzystających z tego rozwiązania, w większości zadowolonych. Przy czym zadowolenie nastąpiło dopiero po zainstalowaniu nowej wersji tego serwisu opartego o ten sam silnik, na którym działa sklep. Wszystko jednak zależy od tego czego klient oczekuje od tego rozwiązania. Dla nas podstawą do wdrożenia tego modułu nie jest sama deklaracja klienta, że "chce mieć". Trzeba zrobić wcześniej analizę potrzeb. Mieliśmy jeden przypadek wdrożenia bez analizy i skończył się porażką.