Błąd logowania po konwersji

Zapytania SQL, widoki, Crystal, definicje filtrów, szybkich raportów, wydruków, API, Hydra, .NET

Moderator: mikey

Swiety_M
Posty: 381
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 8.0
Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
Kontakt:

Błąd logowania po konwersji

Post autor: Swiety_M »

Witam,
Na serwerze zapasowym przeprowadziłem próbną konwersję z 2016.3.4 do 2017.2.
Wszystko jest ok. Ale na tym serwerze straciłem możliwość logowania ponownie do wersji 2016.3.4, które przed konwersja działało.
Aplikacja łączy się prawidłowo wywołuje login etc, ale po potwierdzeniu hasła komunikat:

Nie udało się nawiązać połączenia ADO z bazą danych.

i dalej jak w załączniku - niepoprawny atrybut w ciągu połączenia. Ktoś kojarzy co 2017.2 zmienia? Loginy, uprawnienia, etc?
Zrzut ekranu 2018-09-05 o 11.01.39.png
Marek Michałowski
www.tecado.pl
ERP/WMS/SFA
POZNAŃ - WRZEŚNIA

john_doe
Posty: 649
Rejestracja: 26 maja 2008, 22:15
Rola: Inny

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: john_doe »

jeśli zrobiłeś to na serwerze produkcyjnym to masz problem pt: wersja 2017.2 usuwa podczas konwersji login z bazy ComarchCdnXL ( chyba ten nazwy dokładnie nie pamiętam).

Spróbuj wykreować nową bazę 2016.3.4 spod menadzera baz. Powinno to założyć loginy.

Swiety_M
Posty: 381
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 8.0
Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
Kontakt:

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: Swiety_M »

Niestety potwierdzam, konwersja do 2017.2 rozwala 'stary' model logowania, uprawnienia etc... i trzeba się trochę napocić żeby to ponaprawiać.

PS. Ciekawe czy przemyślał to Comarch w momencie gdy masz, bazę testową na tej samej maszynie co PROD i testowo robisz konwersje i wysadzasz w powietrze całą firmę pracującą na starej bazie... :o :o :o
Marek Michałowski
www.tecado.pl
ERP/WMS/SFA
POZNAŃ - WRZEŚNIA

KrzysztofKK
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2018, 23:04
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2017

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: KrzysztofKK »

Sprawdzałeś może naprawę uprawnień z pod Menadżera Baz - oczywiście musisz uruchomić dla bazy 2016.... Menadżera także 2016.... bo inaczej nie pójdzie :)

Monster
Posty: 182
Rejestracja: 20 mar 2012, 09:04
Rola: Konsultant CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Wrocław

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: Monster »

Swiety_M pisze:
05 wrz 2018, 14:53
Niestety potwierdzam, konwersja do 2017.2 rozwala 'stary' model logowania, uprawnienia etc... i trzeba się trochę napocić żeby to ponaprawiać.

PS. Ciekawe czy przemyślał to Comarch w momencie gdy masz, bazę testową na tej samej maszynie co PROD i testowo robisz konwersje i wysadzasz w powietrze całą firmę pracującą na starej bazie... :o :o :o
No tak, ale jako partner/wdrożeniowiec powinieneś to wiedzieć wcześniej...

Aż poszukałem specjalnie, wydawało mi się, że gdzieś to widziałem:
https://spolecznosc.comarch.pl/index.ph ... ozwiazanie

KrzysztofKK
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2018, 23:04
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2017

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: KrzysztofKK »

Monster pisze:
05 wrz 2018, 15:44
Swiety_M pisze:
05 wrz 2018, 14:53
Niestety potwierdzam, konwersja do 2017.2 rozwala 'stary' model logowania, uprawnienia etc... i trzeba się trochę napocić żeby to ponaprawiać.

PS. Ciekawe czy przemyślał to Comarch w momencie gdy masz, bazę testową na tej samej maszynie co PROD i testowo robisz konwersje i wysadzasz w powietrze całą firmę pracującą na starej bazie... :o :o :o
No tak, ale jako partner/wdrożeniowiec powinieneś to wiedzieć wcześniej...

Aż poszukałem specjalnie, wydawało mi się, że gdzieś to widziałem:
https://spolecznosc.comarch.pl/index.ph ... ozwiazanie
Wszystko się zgadza ale kolega Monster zapomniał doczytać iż zmiany dla wersji 2017.1 i wersji 2017.2 będą się tyczyły tylko w momencie nowe i czystej instalacji a nie podnoszenia wersji z 2016 do 2017.2 - ja miesiąc temu sam podnosiłem i także napotkałem owy błąd co szło tylko zrobić naprawę uprawnień. Zmiany połączenia i logowania będą od wersji 2018. a problemem nie będą migracje do nowych wersji tylko dodatki napisane na obecnym silniku połączenia - a dlaczego ? a dlatego aby zwiększyć bezpieczeństwo tak w swoim biuletynie technicznym zaznacza Comarch :)

Monster
Posty: 182
Rejestracja: 20 mar 2012, 09:04
Rola: Konsultant CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Wrocław

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: Monster »

KrzysztofKK pisze:
05 wrz 2018, 16:20
Wszystko się zgadza ale kolega Monster zapomniał doczytać iż zmiany dla wersji 2017.1 i wersji 2017.2 będą się tyczyły tylko w momencie nowe i czystej instalacji a nie podnoszenia wersji z 2016 do 2017.2 - ja miesiąc temu sam podnosiłem i także napotkałem owy błąd co szło tylko zrobić naprawę uprawnień. Zmiany połączenia i logowania będą od wersji 2018. a problemem nie będą migracje do nowych wersji tylko dodatki napisane na obecnym silniku połączenia - a dlaczego ? a dlatego aby zwiększyć bezpieczeństwo tak w swoim biuletynie technicznym zaznacza Comarch :)

Akurat kolega Monster bardzo uważnie doczytuje dokumentację, żeby nie wylądować z ręką w nocniku u siebie czy u któregoś z klientów ;)
(tak między nami - jak w praktyce to działa (skasowanie loginu) dowiedziałem się dokładnie w ten sam sposób - czyli podnosząc XLa, ale na swoim laptopie :D )

W każdym razie - w dokumencie: Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch ERP XL w wersji 2017.1.2 jest napisane:
Dodatki wykorzystujące login ComarchCDNXLADO z hasłem przestaną funkcjonować. W tym przypadku należy utworzyć własny login SQL odpowiadający potrzebom danej funkcji dodatkowej
Co można rozumieć jako właśnie dezaktywację loginu.

Swiety_M
Posty: 381
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 8.0
Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
Kontakt:

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: Swiety_M »

Witam,
przy konwersji bazy do 2017.2.1 dostaje kilka błędów i nie udaje się dokończyć z sukcesem.
Mieliście podobne przypadki? Robie to kolejny raz, na bazie testowej - przy pierwszym podejściu udało, co o tym sądzicie?
Zrzut ekranu 2018-09-18 o 16.37.10.png
Zrzut ekranu 2018-09-18 o 16.36.04.png
Marek Michałowski
www.tecado.pl
ERP/WMS/SFA
POZNAŃ - WRZEŚNIA

elmiq
Posty: 1025
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:04
Rola: Administrator CDN XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: elmiq »

A masz w bazie funkcję agregującą:

Kod: Zaznacz cały

CREATE AGGREGATE [CDN].[Concatenate]
(@value [nvarchar](max))
RETURNS[nvarchar](max)
EXTERNAL NAME [CDN].[Concatenate]
GO
?

Pozdrawiam,
Mateusz
Mateusz Świerkosz

http://elmiq.blogspot.com/

Swiety_M
Posty: 381
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:05
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 8.0
Lokalizacja: Poznań, Września, Konin
Kontakt:

Re: Błąd logowania po konwersji

Post autor: Swiety_M »

Hej, problem był z CLR na moim mssql - nawet przy próbie tworzenia nowej czystej bazy ten problem występował, po ustawieniu i restarcie mssql udało się.

Czy macie jakieś problemy ze stabilnością XL 2017.2.1 ? Co kilkanaście minut dostaje komunikat, o błędzie - klienta mam postawionego na Win2k8 R2.więc powinno być raczej stabilnie!

Testy narazie wyglądają słabo....
Załączniki
Zrzut ekranu 2018-09-21 o 14.50.22.png
Zrzut ekranu 2018-09-21 o 15.25.36.png
Marek Michałowski
www.tecado.pl
ERP/WMS/SFA
POZNAŃ - WRZEŚNIA

ODPOWIEDZ