Witam
Problem pojawił się przy próbie wysyłki JPK z Comarch ERP 2016.3.3.
Mianowicie przy próbie wysyłki JPK na bramkę Ministerstwa pojawia się komunikat o braku zainstalowanych certyfikatów. Sęk w tym, że takowe podpisy są - tzn. do wysyłania deklaracji VAT-7. Przy wysyłce deklaracji jest opcja wyboru z dostępnych. Natomiast przy JPK - brak.
Chyba, że do JPK nie można używać podpisów z deklaracji VAT...
Chyba coś mi umknęło w trakcie ostatnich zmian. Ktoś ma wskazówki?
JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
Moderator: mikey
Re: JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
Mialem cos podobnego. JPK jakby byl wrazliwy na obecnosc starych certyfikatow. Usun z karty jesli jest jakis stary cert
Oraz z certyfikatow osobistych w explorerze.
W moim przypadku pomoglo
Daj znac.
Oraz z certyfikatow osobistych w explorerze.
W moim przypadku pomoglo
Daj znac.
Re: JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
Hm... tylko akurat mam do czynienia ze świeżutkim.
To chyba nie JPK jest wrażliwy, ale Comarch ...
Czekam na odpowiedź z ich strony.
To chyba nie JPK jest wrażliwy, ale Comarch ...
Czekam na odpowiedź z ich strony.
Re: JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
Problem został rozwiązany poprzez instalację aktualnego oprogramowania do czytnika kart kryptograficznych.
-
- Posty: 396
- Rejestracja: 19 maja 2008, 17:17
- Rola: Konsultant CDN XL
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
Wystarczyło poprawnie zarejestrować wymagane certyfikaty.
Należy sprawdzić, czy certyfikat do podpisu został umieszczony w magazynie: Osobisty.
Widoczność certyfikatu przy deklaracji vat7 a brak możliwości wyboru certyfikatu przy JPK to po prostu brak zainstalowanego kwalifikowanego zaświadczenia certyfikacyjnego wystawcy (certum, szafir, sigillum, eurocert, cencert lub inny) i brak zaświadczenia certyfikacyjnego Narodowego Centrum Certyfikacji czyli np. przy certum brak zainstalowanych certyfikatów nccert.crt i certum_qca16.crt). Wgranie jeszcze raz oprogramowania do klucza spowodowało zapewne zainstalowanie tych certyfikatów na maszynie.
Należy sprawdzić, czy certyfikat do podpisu został umieszczony w magazynie: Osobisty.
Widoczność certyfikatu przy deklaracji vat7 a brak możliwości wyboru certyfikatu przy JPK to po prostu brak zainstalowanego kwalifikowanego zaświadczenia certyfikacyjnego wystawcy (certum, szafir, sigillum, eurocert, cencert lub inny) i brak zaświadczenia certyfikacyjnego Narodowego Centrum Certyfikacji czyli np. przy certum brak zainstalowanych certyfikatów nccert.crt i certum_qca16.crt). Wgranie jeszcze raz oprogramowania do klucza spowodowało zapewne zainstalowanie tych certyfikatów na maszynie.
- dzemekchan
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 cze 2013, 07:47
- Rola: Administrator CDN XL
- Wersja: 2016
Re: JPK - brak wyboru podpisu kwalifikowanego
W kontenerze Osobisty certy u nas były i inne programy je widziały ale nie było w kontenerze Zaufane osoby
po skopiowaniu tam certu zadziałało
wchodząc oczywiście z konsoli certmgr.msc
po skopiowaniu tam certu zadziałało
wchodząc oczywiście z konsoli certmgr.msc