Strona 1 z 1

Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 01 lut 2014, 14:08
autor: Tommy29
Dotychczas wszystkie faktury zakupu związane z kosztami typu materiały pozostałe, energia, usługi obce różnego rodzaju wprowadzam bezpośrednio do rejestru VAT faktura a-vista i księguję na odpowiednie konta.
Jednak zastanawiam się jakie wady i zalety miało by rozwiązanie takie, żeby w module sprzedaż utworzyć kartoteki typu "koszt" na różne rodzaje takich zakupów i księgować je jako zwykle faktury zakupu. Zastanawiam się jak by się to sprawdzało w praktyce i czy takie rozwiązanie jest stosowane.

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 04 lut 2014, 12:28
autor: woj
Witam

można tak zrobić :)
łatwiej analizować wtedy rodzaje kosztów bo mamy na każdy kartotekę

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 05 lut 2014, 08:42
autor: Yuber
Podpowiem jeszcze że na zakładce Księgowość każdego dokumentu jest dodatkowa zakładka Opis analityczny.
Opis analityczny pozwala bardo szczegółowo przydzielić i opisać dany koszt. Dodatkowo można ustalić wzorzec który przyłożony podobnie jak wzorzec księgowy "rozpisuje" nam taki dokument kosztowy. Jest z tym trochę zabawy na początku ale efekt jest dość dobry.W moim przypadku wymagało to jeszcze napisania kilku wykresów które w różny sposób prezentują te koszty. Zabawa niezła, polecam.

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 31 lip 2014, 14:31
autor: PakaTaka
Ja wprowadziłam takie rozwiązanie, wykorzystywane są faktury zakupu z modułu handlowego, dla kosztów pozakładane są kartoteki i wykorzystywany jest opis analityczny na kartotekach towarowych, przenoszony na opis faktur. Dla pozycji często powtarzanych założone są kartoteki towarowe rozdzielone wg kosztu rodzajowego i mpk (wtedy opis analityczny jest przenoszony z karty towaru na fz całkowicie automatycznie) dla kosztów "incydendalnych" są ogólne kartoteki towarowe zwykle rodzaju i wtedy opis na fz jest uzupełniany o mpk. Poza tym wykorzystujemy wzorce opisu analitycznego.
Obsługa wszystkich faktur zakupu przez dokumenty handlowe może wymagać dodatkowej licencji, u nas akurat nie było to konieczne, bo wszystkie faktury (i magazynowe i kosztowe) wprowadzane są na tym samym stanowisku. Z tego też względu lepsze jest wykorzystanie dok. handlowych, bo osoba wprowadzająca nie musi skakać po formatkach w systemie. Poza tym takie sposób wprowadzania powoduje, że faktury zakupu wprowadza osoba nie zbyt biegła w księgowości, potem są one tylko weryfikowane i księgowane.

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 14 lis 2022, 09:13
autor: varox
Hej,
trochę odgrzewam post, ale czy istnieje gdzieś jakiś biuletyn albo jakaś instrukcja odnośnie takiego rozwiązania w cdn ?

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 15 lis 2022, 20:48
autor: Korodak
Hej,

istnieje -> https://pomoc.comarch.pl/xl/index.php/d ... ch-erp-xl/

Ogólnie cała dokumentacja jest dostępna online.

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

: 16 lis 2022, 11:13
autor: varox
Miałem na myśli rozwiązanie wprowadzania kosztów jako faktury zakupów.