Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Problemy i pomysły związane z funkcjonowaniem modułu Księgowość

Moderator: mikey

Tommy29
Posty: 25
Rejestracja: 25 wrz 2013, 20:41
Rola: Użytkownik CDN XL
Wersja: 2016

Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: Tommy29 »

Dotychczas wszystkie faktury zakupu związane z kosztami typu materiały pozostałe, energia, usługi obce różnego rodzaju wprowadzam bezpośrednio do rejestru VAT faktura a-vista i księguję na odpowiednie konta.
Jednak zastanawiam się jakie wady i zalety miało by rozwiązanie takie, żeby w module sprzedaż utworzyć kartoteki typu "koszt" na różne rodzaje takich zakupów i księgować je jako zwykle faktury zakupu. Zastanawiam się jak by się to sprawdzało w praktyce i czy takie rozwiązanie jest stosowane.

woj
Posty: 139
Rejestracja: 22 lut 2012, 16:11
Rola: Inny

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: woj »

Witam

można tak zrobić :)
łatwiej analizować wtedy rodzaje kosztów bo mamy na każdy kartotekę

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: Yuber »

Podpowiem jeszcze że na zakładce Księgowość każdego dokumentu jest dodatkowa zakładka Opis analityczny.
Opis analityczny pozwala bardo szczegółowo przydzielić i opisać dany koszt. Dodatkowo można ustalić wzorzec który przyłożony podobnie jak wzorzec księgowy "rozpisuje" nam taki dokument kosztowy. Jest z tym trochę zabawy na początku ale efekt jest dość dobry.W moim przypadku wymagało to jeszcze napisania kilku wykresów które w różny sposób prezentują te koszty. Zabawa niezła, polecam.

PakaTaka
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:55
Rola: Inny
Wersja: 2013.1

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: PakaTaka »

Ja wprowadziłam takie rozwiązanie, wykorzystywane są faktury zakupu z modułu handlowego, dla kosztów pozakładane są kartoteki i wykorzystywany jest opis analityczny na kartotekach towarowych, przenoszony na opis faktur. Dla pozycji często powtarzanych założone są kartoteki towarowe rozdzielone wg kosztu rodzajowego i mpk (wtedy opis analityczny jest przenoszony z karty towaru na fz całkowicie automatycznie) dla kosztów "incydendalnych" są ogólne kartoteki towarowe zwykle rodzaju i wtedy opis na fz jest uzupełniany o mpk. Poza tym wykorzystujemy wzorce opisu analitycznego.
Obsługa wszystkich faktur zakupu przez dokumenty handlowe może wymagać dodatkowej licencji, u nas akurat nie było to konieczne, bo wszystkie faktury (i magazynowe i kosztowe) wprowadzane są na tym samym stanowisku. Z tego też względu lepsze jest wykorzystanie dok. handlowych, bo osoba wprowadzająca nie musi skakać po formatkach w systemie. Poza tym takie sposób wprowadzania powoduje, że faktury zakupu wprowadza osoba nie zbyt biegła w księgowości, potem są one tylko weryfikowane i księgowane.

varox
Posty: 115
Rejestracja: 10 sie 2022, 14:49
Rola: Administrator CDN XL

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: varox »

Hej,
trochę odgrzewam post, ale czy istnieje gdzieś jakiś biuletyn albo jakaś instrukcja odnośnie takiego rozwiązania w cdn ?

Korodak
Posty: 57
Rejestracja: 03 lut 2019, 21:29
Rola: Konsultant CDN XL

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: Korodak »

Hej,

istnieje -> https://pomoc.comarch.pl/xl/index.php/d ... ch-erp-xl/

Ogólnie cała dokumentacja jest dostępna online.

varox
Posty: 115
Rejestracja: 10 sie 2022, 14:49
Rola: Administrator CDN XL

Re: Księgowanie kosztów przez moduł sprzedaży

Post autor: varox »

Miałem na myśli rozwiązanie wprowadzania kosztów jako faktury zakupów.

ODPOWIEDZ