Anulowanie PZK

Problemy i pomysły związane z funkcjonowaniem modułu Sprzedaż

Moderator: mikey

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Anulowanie PZK

Post autor: Yuber »

Witam
Chciałbym zweryfikować sobie pewną informację.
Otóż mam wprowadzony PZ po czym zostaje on wykorygowany PZK co skutkuje powstaniem KK (korekt kosztu do zasobu lub dokumentu).
Zakładamy że gość popełnił błąd wprowadzając PZK przez co musiał anulować ten dokument (sporadyczny przypadek ale zdarza się).
Co dzieje się z korektami kosztu?
1) zauważyłem że są tworzone kolejne korekty kosztu do korekty kosztu poprzedniej. Czyli wyrównanie KK
2) nic się nie tworzy nic się nie usuwa czyli.. korekta kosztu z anulowanego PZK zostaje w systemie.
Pytanie do szanownych zgromadzonych: Czy też tak macie?

elmiq
Posty: 1025
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:04
Rola: Administrator CDN XL
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anulowanie PZK

Post autor: elmiq »

Bardzo Ci się poprawi humor jak odpowiem, że u mnie na wersji 9.9 pierwsza KK jest anulowana, a żadna inna nie powstaje ? :)
Mateusz Świerkosz

http://elmiq.blogspot.com/

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Anulowanie PZK

Post autor: Yuber »

No nie, humor to mi się nie poprawił :) aczkolwiek "miło" wiedzieć, że nie tylko ja mam problemy (taka natura polaka :D )
Gorsze dla mnie jest to, że muszę teraz towar po towarze dogrzebywać się o co chodzi, żeby skleić jakiś select który będzie mi wychwytywał takie cuda.
Co ciekawe nie pokazały się te towary na testach integralności ale na naprawach stanów towarów już tak ale nie wszystkie. Muszę wyczaić dlaczego bo część KK lub niektóre modyfikują mi dokumenty a część zasoby i to ma chyba znaczenie.

Dorota
Posty: 70
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:17
Rola: Administrator CDN XL

Re: Anulowanie PZK

Post autor: Dorota »

Witam,

zdaje się że mam podobny problem, tylko że odpowiedź na pytanie jakim algorytmem XL kieruje się przy wystawianiu KK jest dla mnie niezrozumiała.
U mnie na jednej z baz po anulowaniu FZK dokument KK też się anulował. Przy wystawieniu nowej FZK (identycznej jak poprzednia) zrobiła się nowa KK również analogiczna do anulowanej.
Natomiast na bazie nr 2 (ta sama wersja systemu, analogiczny przypadek) korekta do pierwszej FZK się nie anulowała, do drugiej FZK wystawiła się nowa zerująca poprzednią. :shock:
Czy macie już rozwiązanie tego przypadku? Jak to poprawić?

Yuber
Posty: 934
Rejestracja: 12 sty 2009, 12:03
Rola: Administrator CDN XL
Wersja: 2016
Lokalizacja: Kraków

Re: Anulowanie PZK

Post autor: Yuber »

U mnie sprawa jest w toku. Co jakiś czas partner + producent odgrzewają kotlet na mojej bazie i z zadumą stwierdzają że w sumie to jest w porządku tyko coś jednak jest źle. Od zeszłego roku nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi poza tym że pokazano mi jak "ręcznie" poprawić taki dokument. Przy czym już nie pokazano jak znaleźć taki byk (sami nie wiedzą trzeba im pokazać). Największa jazda jest wtedy gdy wystawimy PZK FZK lub PKI(zwłaszcza tutaj) a potem to anulujemy a sprawą nie do ogarnięcia jest sytuacja, gdy do jednej faktury przyjęciowej mamy dwie korekty i jedną z nich anulujemy. Wówczas załącza się generator dokumentów pseudo - losowych i ładuje takie kwiatki, że księgowej odkręcenie takiego dokumentu zajmuje 2-3 dni (Np korekta na 72 pozycje). Jest z tym gruby problem jak do tej pory zapuszczam testy dotyczące magazynu z administratora. Jaki towar mi wywali to wtedy wrzucam go na Naprawianie stanów towarów i tam dokładnie analizuję. Jest to droga jak do Mordoru bo siedzę nad tym średnio 3-4 dni w miesiącu. Pomocny jest też skrypt który podrzuciłaś za co dzięki.

ODPOWIEDZ